"Runners, until the race is run"

Bonjour bonjour!

Idag var det Tjejmilen. Jag var jättetaggad imorse :D Och det var faktiskt jättekul att springa. Jag tycker om lopp som de här. 

Jag startade i startgrupp fyra, men jag borde nog valt en snabbare. Det var nästan omöjligt att ta sig fram i början. För efter ungefär hundra meter började några att gå. Dessutom var det massor av feta tanter som fortsatte att gå hela vägen, vilket de kunde ha gjort om de valt att göra det i den nionde eller åttonde
startgruppen. Det förstörde lite för oss som ville komma fram. Så de första fyra kilometerna gick skitsegt!
När det var ungefär en kilometer kvar, kände jag att jag hade massor av krafter kvar, så jag började spurta. Men jag tror att jag hade kunnat börja spurta lite tidigare, för när jag var i mål kände jag mig inte speciellt trött. Dessutom höll jag på att bli mosad av ett par feta tanter när jag försökte springa imellan dem. Haha.

Efter det fick jag en medalj, en äcklig banan-dryck från Qhiquita och en ostkaka. Ostkaka är bara gott när det är Tjejmilen. ;)

Nu ska jag göra mina tråkiga läxor. Jag måste verkligen välja en låt till musiken.



Bisous.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0