Happy faces





Sammanfattning av helgen.

1. Fredag

Min kaninlampa har kommit, jag bakar macaroons, får feber, KLara ich Tove kommer hit, vi kollar på Amélie.

2. Lördag

Jag vaknar klockan två på natten, tar ipren och har ångest över att jag varken får spela matchen eller döma. Tillbringar större delen av dagen i min säng. Febern stiger till 40,3 runt klockan halv sex. Ligger nerbäddad under duntäcke och filt med mjukisbyxor, fleecetröja, t-shirt och feta strumpor, men ändå fryser jag så att jag skakar. Jag blir helt febervirrig och kan inte riktigt kontrollera mig själv. Jag försöker sova med halva delen av mig vill inte. Mamma tycker att jag ska kolla på TV i min säng, men jag är för virrig för att veta att man kan kolla på TV med datorn. Jag stressar upp mig och tror att jag ska dö, mamma ger mig ipren efter att jag bett om det. Jag har inte min fleecetröja på mig längre. (Ipren var det enda jag kunde hålla koll på). Jag börjar svettas och febern sjunker långsamt. Pappa kommer hem från matchen. Jag sms:ar med Maya. Äter äcklig Varma Koppensoppa som jag kryddar med Mango Chutney och chili sauce. Jag hade helt glömt bort att varma koppen's soppor är så smaklösa. Jag kommer även på att jag vill ha en over sized vit t-shirt med texten "Hela världen är så underbar" skrivet med färgglada pennor (eller nåt sånt). Jag kollar lite på TV och febern sjunker så småningom till 38.

3. Söndag

Jag vaknar upp så hes att jag knappt kan prata. Inte så mycket feber alls. Tråkar runt här hemma hela dagen. På kvällen kommer pappa hem med Vogue Paris. Yay.

Och nu är det måndag. Lite mer feber igen och massor med teknik att göra.

Bisous.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0