une partie de ce jeudi



I dag är det torsdag och jag har på mig navyblåa strumpbyxor. I skolan lärde jag, Amanda och Wictoria oss Shakespeare's hundrasextonde sonett utantill. Sedan hade vi matteprov och det gick så ogalant att jag kände mig tvungen att fråga när omprovstiden kommer att vara. Därefter strosade jag hemåt i solens trajektoria. Min lugg har vuxit sig så himla lång den senaste tiden, så jag kände att det var dags att klippa den. Därför svängde jag förbi min frissör och fick den klippt. Det gick så snabbt att jag tänkte att jag lika gärna kan passa på att spana lite inne på stadsmissionen. Där hittade jag en mjuk polotröja. Den var så mysig att jag köpte den, hur olägligt det än kändes nu när våren är på väg. Dessutom kostade den fyrtio ynka kronor. Inte illa, tänkte jag. Slutligen gick jag och handlade frukt och grönt i min favoritmataffär. Sandra (hjärtaa) daglivs! Efter inhandlingen bar det åt hemåt. Jag är helt säker på att jag såg en av gubbarna på körsbärsgårdens fru. Åh ja, nu ska jag skriva klart det nedrans radiopjäsmanuset jag segat med så länge. Bisous!

Kommentarer
Postat av: aliciasivert

Åh, vilken fulländad väska!

2012-03-18 @ 20:21:44
URL: http://www.aliciasivert.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0