dans la méditerranée il est trés bleu.

Igår när jag tittade igenom arkivet av bilder i bridge slog det mig att jag aldrig har sett en riktigt sandstrand omringad av azurblått havsvatten, annat än på bilder. Det närmaste jag kommit en stor strand var för åtta år sedan, då jag badade i Kattegatt på vägen hem från Danmark. Därför är jag väldigt väldigt väldigt nyfiken på hur det kommer att bli att åka till Tuy Hoa.

Tuy Hoa är en liten stad vid Vietnams östra kust, full av nybyggda hotell och resturanger etc. Nedanför de nybyggda höghusen trängs små fiskebodar med vanliga hus där folk bor. Men staden är absolut inte trångbebodd, för vissa gator är rent ut av ödelagda. En natt på ett högre än standard-hotell kan kosta som ett par rejält nedsatta skor. Det är ganska hemskt. På vattnet passerar lastbåtar förbi med allt möljligt på flaken. Ibland kommer det småbåtar som transporterar barn till skolan. Tidigt på morgonen kan man se människor innan arbetet i olika aktiviteter nere vid strandkanten. Jag förstår inte hur de kan bygga hus så snabbt. Allt det här såg jag på bilder igår. Om några veckor kommer jag att få se det med egna ögon. VERY EXCITED!

Bisous.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0