Fikafikafika.







Har precis kommit tillbaka från en fika med Rebecca. Det var mycket trevligt. Vi pratade om våra resor vi gjort i sommar, och så kom vi in på stora, äckliga, feta små sleminsekter! Eww. Det är nog det värsta som finns. Min största mardröm tror jag skulle vara att vakna upp med en stor fet gräshoppa eller något liknande, i mitt ansikte. Jag ryser vid bara tanken alltså! Och appropå feta jättegräshoppor - när jag var i Vietnam var vi på väg ut fö att äta en kväll. Man kunde höra syrsorna spela någonstans ute i gräset. Där blir det ju mörkt lika snabbt som vid Medelhavet. Och så gick vi där på en lite sådär halvupplyst gata precis en bit ovanför stranden. Helt plöstligt känner min kompis pappa hur det sitter som en stor fladdermus eller något på ryggen. Gissa vad det var! Det var den största jättegräshoppan jag någonsin sätt! Den var nästan 2 dm lång, och det är verkligen ingen överdrift!
Jag är så glad över att den inte satte sig på mig. De drar sig ju till ljusa plagg, och som tur var bar jag inte något ljust den dagen. Och jag sprang ändå iväg en bit och skrek lite över det där. Hahah. Fan att jag inte tog en bild först.

Bisous!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0