bon anniversaire à ma mére!


I dag fyller min mamma år. Det hade jag nästan helt glömt bort, (aahhh!) så nu har jag varit och köpt sista-minuten-tulpaner och placerat dem i vas tillsammans med ett egentillverkat kort som talar om att hon ska få sin present på lördag. Om några minuter måste jag lämna lägeneheten för i kväll ska jag gå och se Fanny och Alexander på dramaten med min kära kultiverade klass. Alltså den här veckan har jag känt mig alldeles extra kultiverad. I går slog Niklas favoritönskning nästan in, för vi skulle ha besökt slottet och blivit guidade av vår fransklärare på franska. Tyvärr hade kungen planerat att ha lunch och möte vid exakt samma tid, så vi fick gå och bli guidade på livrustkammaren istället. Inte helt fel det heller. Men hur intressanta museibesök och liknande än må vara, blir man efter några timmar i dålig luft helt död i kroppen. Speciellt om man glömmer att ta en sådan där ihopfällbar stol i början.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0