dans le ciel sur la terre


I dag var en mycket konstig dag. Det tyckte i alla fall min hjärna. Inga pjäxor som tryckte hårt mot fotknölarna, ingen hjälm som pressade ned håret för att lämna det i en högst osmickrande position, inga ishala vägar att snubbla över och inga fjälltoppar att blicka ut över. Nej, i dag fick jag nöja mig med att stirra lite på Hammarbybacken när Hanna och jag tog oss en minipromenad till Hammarby Sjöstad på lunchrasten. Efter skolan mötte jag Kalven och fick barnet. Vi gick till antikaffären som ligger precis i Hantverkargatsbacken. Där inne drabbades våra händer av pillsjukan, och själva dog vi finhetsdöden några gånger. Speciellt när vi hittade tavlor med kinesiska damer på. Gud, man vill ju bara köpa upp hela affären och inreda en lägenhet med korallfärgade väggar och högt i tak. Extra mycket hjärtan för lampor i rosa med kulramsfot! Sedan drack vi kaffe inne hos Sockerbagaren tills de skulle stänga och vi fick svepa i oss det resterande i kannan. På hemvägen sprang jag in i mamma. Hon skulle till den bästa av alla mataffärer, så jag slog följe och blev alldeles trött i huvudet av måndagsruset. Nu ska vi äta födelsedagsmiddag, för min kära fader fyller år. Bisous!

Kommentarer
Postat av: aliciasivert

Vad vackert att tapetsera med bara en massa bilder man tycker om. Ett sånt trapphus vill jag också ha!

2012-03-18 @ 20:23:48
URL: http://www.aliciasivert.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0